2012. október 24., szerda

A sütőtök...

A környező világ tevékeny megismerése mindig közel állt hozzám, pláne ha ezt tapasztalatszerzéssel kötjük egybe.
Nagyon szeretem azokat  a feladatokat, és foglalkozásokat, amikor valaminek a tulajdonságairól beszélgetünk.
A miniseknél még nincsenek kifejezetten foglalkozások, mindenesetre mi szeretünk kis tízperceseket tartani.
Egy ilyesmiről szeretnék most mesélni Nektek!
A holnapi téma a sütőtök lesz!

Viszek be egy sütőtököt. Felét egyben hagyva, benne a magok, nyersen. A másik felét cikkekre vágva, sütve.
Először a nyers tököt nézzük meg, ki tudja, melyik ezen a mag? Meg lehet enni? Finom? Milyen az íze?Milyen a sütőtök illata? Kellemes? Kellemetlen? Milyen az állaga, kemény, vagy puha? Ettél már ilyet? Hogy szoktuk enni?
Főzhetünk belőle levest? Süthetünk belőle sütit? Megsüthetjük egyben?
Szoktatok ilyet otthon enni?
Na és ez a másik, ez micsoda? Ez is tök? De akkor miért nem olyan,mint az? Fel van szeletelve? Meg van sütve? Megehetem? Te eszel belőle? Ennek milyen az illata? Olyan, mint a nyersnek? Melyik ízlik jobban? És ez puha, vagy kemény?
-mindenki kap egy szeletet, amit megehet - természetesen senkire sem erőltetem rá, nem kötelező-
Ezután kikaparjuk a magokat, és megszárítjuk egy papírra fektetve. Megfigyeljük, hogyan szárad ki.

Hogy tetszett Nektek ez a bejegyzés? Legyen ilyen máskor is? Hasznosnak tartjátok? Ti szeretitek a sütőtököt?

3 megjegyzés:

  1. Mit nem adnék érte, ha nekem is olyan óvónénim lett volna, mint te! :)

    VálaszTörlés
  2. de jó ötletek! Egyetlen sütőtök alapján milyen hosszan el lehet beszélgetni a gyerekekkel! És te ezt mind lebeszéled velük 10perc alatt???:) Ügyes óvónéni vagy! (Hmmm, jól emlékszem, azt írtad, Pécsett vagy? Mi is...Két év múlva irathatom hozzád a lányomat???)

    VálaszTörlés
  3. 10perc alatt simán megvolt, utána a majszolás tartott sokáig:)
    köszönöm:)
    neeeem, nem ott vagyok, csak a PTE-n tanultam:)

    VálaszTörlés