2013. február 17., vasárnap

Hogyan hasznosítsd újra a zsírkréta csonkokat?


Biztosan mind tudjátok, mennyire vacak, amikor már ici-pici a zsírkréta és nem lehet vele rajzolni. A kicsiknél ez hatványozottan jön elő, nekik még nem olyan fejlett a finommozgásuk.
Ilyenkor lehet választani: kidobjuk a maradékot, vagy megpróbáljuk újrahasznosítani.
Én az utóbbi mellett döntöttem...

1, Fogtam a zsírkréta maradványokat, leszedtem róla a papírt (ehhez volt segítségem, pontosan 4 apró kezecske).
2, Beletettem egy konzervdobozba. Persze mindig színenként szétválogatva. A silányabb minőségű is mehet bele, legalább az is használhatóvá válik.

3, Ezt így, ahogy van, fel a rezsóra, és felolvasztom.
4, Kicsit félreteszem,hogy hűljön, és ha már nem olyan forró,
5, Gipszformákba öntöm.

6, Hagyom megszáradni, és ha kihűlt kiszedem a formából és használatra kész.
Szerencsére a gyerekek sokkal szívesebben használják, mint a normál zsírkrétákat.
Mit szóltok az ötlethez? Elkészítenétek Ti is?

2 megjegyzés: